Dersin Adı | Liderlik ve Yönetişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 356 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, ileri düzey liderlik teori ve yaklaşımlarını öğrencilere tanıtmayı, aynı zamanda pek çok aktiviteyle öğrencilerin liderlik farkındalık ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste etkin liderlik göstermenin farklı yolları üzerinde durulacaktır. Geleneksel yaklaşımların yanı sıra izleyicilik, otantik liderlik gibi yeni kavramlara yer verilecektir. Eleştirel bir yaklaşımla liderlik teori ve yaklaşımlarının geçerliliği sorgulanacaktır. Öğrenciler pek çok aktiviteyle liderlikle ilgili farkındalıklarını ve kendi becerilerini geliştirecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Öğrencilerle Tanışma | |
2 | Yönetim ve Liderliğe Giriş | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 1 |
3 | Lider, Takipçiler ve Durum | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 1 |
4 | Güç ve Etki | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill – Ch 4 |
5 | Liderlik ve Değerler: Etik Liderlik, Otantik Liderlik, Hizmetkar Liderlik | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 5 |
6 | Liderlik Özellikleri | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 6 |
7 | Liderlikte Davranış Teorileri | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 7 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motivasyon, İş Tatmini ve Performans | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 9 & 10 |
10 | Grupların ve Takımların Yönetimi | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 11 |
11 | Liderlikte Durumsallık Teorileri | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 13 & 14 |
12 | Değişim Yönetimi - Dönüşümcü ve İşlemsel Liderlik | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 15 |
13 | Liderlikte Güncel Yaklaşımlar | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill - Ch 16 & 17 |
14 | Sunumlar | |
15 | DÖNEMİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2011) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 7th edition McGraw. Hill ISBN: 9780073405049 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Power point sunumlar,Akademik Makalaler ve Kaynakça dışında bulunan liderlik kitapları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | - | - |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | - | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | X | ||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest